woensdag 28 april 2010

Trends Rick

Trends van nu:

De trend die ik probeer aan te halen is voortgekomen uit een noodzakelijk kwaad waar we met z’n alle voor hebben gezorgd.

Megatrend: economische crisis

Maxitrend: leningen afsluiten

Microtrend: schulden hebben

Door de economische crisis gingen steeds meer mensen een lening afsluiten en werd het meer geaccepteerd. Nu hebben in Nederland 1 op de 10 problematische schulden.

Bron: http://www.vanderbordenappel.nl/nieuws/particuliernieuws/355-schulden-in-particuliere-huishoudens

Trend van vroeger:

Een trend van vroeger was dat iedereen bij een groep wilde horen. Het was belangrijk om aan te kunnen tonen dat je uit een goede familie komt. Ook waren er op de televisie meer familieprogramma’s en werden deze beter bekeken dan nu zoals, ter land ter zee en in de lucht en het rad van fortuin.

Megatrend: groepsgevoel

Maxitrend: familieprogramma’s

Microtrend: rad van fortuin

Bron: http://www.kijkonderzoek.nl/contact/

Trend van de toekomst:

Deze trend is al een tijdje aan de gang maar lijkt zich steeds meer uit te breiden.

Megatrend: individualisering

Maxitrend: tv programma’s met talenten jachten.

Microtrend: sociale netwerk sites die uit de grond springen.

Iedereen wil zijn persoonlijkheid laten zien en laten zien hoe anders hij wel niet is dan iedereen. Men wil tegenwoordig gezien worden voor dat ze gezien zijn.

Trend watcher

Tom Kniesmeijer’s

De missie van TKS is om ramen en deuren te creëren waar organisaties muren zien. Het specifieke kennisterrein van Tom daarbij is de psychologie van de verandering en groei. Tom is
auteur van het boek 'De Seizoenen van de Tijdgeest' en geeft over dat gedachtegoed tevens presentaties en workshops.

Tom Kniesmeijer’s Specialties:

Matching Daily Action with Company Vision, Corporate Stories, Inside Out Branding and Integrated Communications, Trend Analysis, Product Development and Second Opinion (strategies, briefings, concepts)

Bron: http://nl.linkedin.com/in/tomkniesmeijer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten